Александра Жабонова Женска енергия Йога

Как да събудим вътрешната богиня с йога асани?

Всички ние притежаваме както мъжка, така и женска енергия. Това е балансът, който свързва всички нас. Докато мъжката енергия се диктува от слънцето и силата, женската  се ръководи от вътрешната богиня или Луната с подхранващите й качества.

Женската енергия или женското начало по същността си е пасивна, приемаща и взимаща. Нейни основни характеристики са пасивността, студът, водата и Луната. 

Жената носи в себе си един неизчерпаем източник на Ин енергия. Тя  се активизира чрез сексуалността. Женската енергия желае да „бъде”.

Мъжката енергия  е свързана с действието, постигането на целите и даването. Мъжкото начало се асоциира с активността, Слънцето и огънят. Мъжката енергия обича да “създава“.

Всеки един от нас притежава и от двете енергии. В живота си се нуждаем от баланс на мъжката и женска енергия, но всички ние се раждаме с една доминантна енергия.

За да почетем женската енергия вътре в нас, трябва да се възползваме от своята  уравновесеност, устойчивост, сексуалност и състрадание. За да събудим богинята в себе си, трябва да активираме своята сила,мощ и движение. 

Така че дами – когато искате да събудите женската си енергия и да се позовете на тази вътрешна богиня, стъпете на постелката си! Следващите йога пози усилват и вдъхновяват нашата женственост и те ще ви накарат да се почувствате невероятно.

 УТКАТА КОНАСАНА С КАЛИ МУДРА

alex

 

Разбира се, Поза Богиня е първа в списъка! Тази поза е свързана с почитането на вашата вътрешна богиня. Тази асана – изисква сериозна сила, издръжливост и силна воля.

Укрепва мускулите на бедрата и на колената; разкрива вътрешната и външната сила.  Тя е едновременно свързваща със земята и енергизираща поза. Стабилизира талията и разпуска мускулите и сухожилията.

Застанете с разтворени  2 пъти широчината на раменете крака и клекнете възможно най-ниско. Дръжте ходилата си насочени настрани.

Богинята Кали олицетворява енергията на Шакти. Кали е унищожителката на злото и освободителка на егото. Тя е свързана с женственост, плодовитост, сексуалност и креативност. Останете тук за 5 дълбоки вдишвания и издишвания.

КАМАТКАРАСАНА

alex

За да прегърнете напълно вашата женска енергия, трябва да имате отворено сърце. Каматкарасана  е мощна отваряща сърцето йога поза. Тя също така помага да открием  вътрешната си богиня чрез себе изразяване, сила и благодат.

От поза Гледащо надолу куче се вдишва, след което десният крак се повдига нагоре. Коляното се свива и десният крак се придвижва наляво.Следва издишване и прехвърляне на тежестта на лявата ръка и левия крак. Десният крак се придвижва надолу към пода.

Вдишва се, като дясната ръка се обръща и отваря, заедно с раменете и гърдите, като гърбът е успореден на пода. Десният крак и стъпалата се разтягат, заедно с дясната ръка и раменете.

Позата се изпълнява и с другият крак. Останете тук за 5 вдишвания и издишвания. Повторете и с другия крак.

 АРДХА КАПОТАСАНА

alex

Тази йога поза дълбоко отваря тазобедрените  стави и създава пространство там. Тазобедрената става е мястото, където ние (особено жените) сме склонни да съхраняваме травми и латентна емоция. Практикуването на тази асана ни помага да освободим онова, което вече не ни служи.

Практикуването на Ардха капотасана разтяга външната част на бедрата, като ги поддържа във форма. Разтяга също така и мускулите в областта на корема, като намалява мазнините в тази област.

От седнало положение се свива десният крак така, че коляното му да бъде пред тялото. Левият крак се разтяга назад. Дланите на ръцете се поставят пред десния край, а петата му – настрани от слабините. Докато се вдишва бавно, пръстите на ръцете следва да се съберат като образуват „чаша“.

Следва разтягане на горната част на тялото назад като погледът се насочи нагоре. Накрая десният крак се поставя отпред и асаната се изпълнява отново. Останете за 5 вдишвания и издишвания.

ЕКА ПАДА РАДЖАКАПОТАНАСАНА

alex

Коя  жена не е мечтала поне веднъж  да бъде русалка! Поза „Русалка“   дълбоко отваря тазобедрената става и активира и сърдечната чакра. Това е нашия център за любов  и връзки.

В бедрата се „складират“ много емоции свързани с тревога, обида, тъга, травми и страх. Затова и самата асана е или любима или омразна за хората. Влезте в тази поза от  половин гълъб. Останете за 5 вдишвания и издишвания и изпълнете с другия крак.

МАТСЯСАНА

alex

Поза риба   е идеална за баланс  на щитовидната жлеза. Щитовидната жлеза спомага за поддържането на баланса на хормоните, което е ключово за процъфтяването на сексуалната и женската енергия

Освен това чудесно отваря гърдите. Тази възстановителна йога поза е свързана с това да обичаме себе си  – нещо, от което всяка жена се нуждае!

Лягаме  на пода по гръб с ръце под седалището. Вдишваме и като лактите натискат пода за опора  гърдите се повдигат нагоре, а главата назад така, че тя да е естествено продължение на гръбначния стълб.

Поза Риба увеличава кръвообращението в щитовидната жлеза. Тази асана разтяга шията и гърлото и стимулира щитовидната жлеза. Облекчава напрежението в областта.

Подходяща е за хора, страдащи от хипотиреоидизъм. Тази поза помага и за поддържане на здрави коремни мускули и гръбначен стълб. 

Противопоказанията са най- вече свързани със заболявания и увреждания на гръбначният стълб в шийната и гръдна област. Останете тук за 5 дълбоки вдишвания до цяла минута или останете тук толкова дълго, колкото желаете.

 СУПТА ВИРАСАНА

alex

 Това е друга възстановителна поза, която е чудесна за освобождаване на отрицателни емоции и физическо напрежение в тялото. Изпълнението на „Супта Вирасана“ разтяга бедрата, коленните стави и мускулите на гърба.

Сядаме  на пода, като краката са свити в коленете и поставени под бедрата. Докато се държат петите, следва облягане назад и поставяне на лактите върху пода. Вратът се разтяга назад. Лактите се изправят леко и се ляга на пода.

Дишането е дълбоко и равномерно. Дланите също се слагат на пода и бавно се пристъпва към връщане в начална позиция. Останете тук за 5 дълбоки вдишвания и издишвания, след което излезте бавно от позата.

АПАНАСАНА

alex

Завършете практиката си с  голяма прегръдка,  известна като Апанасана или поза освобождаваща енергия. Като богини, каквито сме, трябва първо да обичаме себе си и да празнуваме женската енергия, която ни кара да греем.

Това е една от препоръчителните пози, които да изпълним, след като се приберем вкъщи след дълъг ден, прекаран на бюрото. Лягаме  по гръб и  поставяме  дланите върху коленете. При издишване трябва да свием краката в коленете и да ги поставим върху гърдите си.

При вдишване следва да се отпуснем, позволявайки на краката да се отдръпнат от корема. Трябва да изпълним тези движения в продължение на няколко вдишвания и издишвания с нормално темпо. Следва да оставим дишането да ръководи движенията.

Трябва да затворим очи и, ако умът ни не е в състояние на покой – да продължим. Така ще го успокоим. А когато това се случи, трябва бавно да отпуснем крака и да се върнем в изходна позиция.

Тази поза е свързана с това да заявим любовта към себе си прегръщайки коленете. Ако искате се  опитайте леко да се залюлеете на едната и на другата страна. По този начин масажираме точките  около гръбнака  и  създаваме по-дълбоко освобождаване.


Нашата йога практика е мощен начин да се свържем с вътрешната си сила. С любовта и чувството за себе си и разбира се нашата женска енергия! Да осветим това кътче в нас, където се крие вътрешната ни Богиня.

С любов,

Александра

Leave a Reply