Александра Жабонова Йога

5 йога асани за стегнат, повдигнат и красив бюст

Ако ме попитате има ли йога пози за красиви и стегнати гърди моят отговор  е положителен. Както нашето физическо, така и  психическото ни тяло преминават през процеса на трансформация. Нашият бюст не прави изключение.

Трансформацията може да бъде както положителна, така и отрицателна. Тя може да окаже подобно въздействие и върху нашето благосъстояние и мисловен процес. Твърди се, че възрастта е само цифра и ние сме толкова възрастни на колкото се чувстваме.

С напредването на възрастта обаче се сблъскваме със здравословни усложнения и промени във физическото тяло, които биха оказали влияние върху самочувствието ни. Знаем, че след една определена възраст кожата ни губи своята еластичност, а мускулите своята сила.

При жените този ефект е най-ясно изразен в  бюста, който губи своята еластичност. Това от своя страна играе огромна роля за това да се чувстваме красиви и със самочувствие.

Проучвания показват, че  сутиените са само временно решение на този проблем. И че в дългосрочен план фактори като гравитация, плътност на тъканта на гърдата, еластичността на кожата оказват голямо влияние върху това нашият бюст да изглежда добре.

Освен някои основни промени, които трябва да направим в ежедневието си като здравословно хранене, избягване на екстремни диети, тютюнопушене и алкохол, ние можем да включим и някои асани, за да поддържаме здрава и силна горна част на тялото.

Предлагам ви да загреете тялото си със „Слънчевия поздрав„, след което ще преминем към изпълнението на самите асани.

Утхита триконасана

utthita trikonasana

Поза „Разтегнат триъгълник„. Застанете в Тадасана. Разтворете краката на около 90 см -105 см. Вдигнете ръцете настрани, линията на раменете с длани надолу и дръжте ръцете успоредно на пода. Завъртете дясното ходило 90 градуса надясно, завъртете лявото ходило леко надясно като поддържате левия крак изпънат от вътрешната  му страна и стегнат в коляното.

Издишайте и наведете трупа надясно като поставите дясната длан близо до десния глезен. Ако е възможно дясната длан трябва да се отпусне напълно върху пода. Протегнете лявата ръка нагоре, дръжте я в една линия с дясното  рамо и обтегнете трупа.

Погледът е насочен в палеца на протегнатата ръка. Останете в това положение от 30-60 секунди като дишате дълбоко и равномерно. След това повдигнете дясната  длан от пода и се върнете към изходна позиция.Повторете и с лявата страна на тялото си.

Вирабхадрасана

Virabhadrasana II

Поза Войн II. Застанете в Тадасана. Вдишайте дълбоко и разтворете краката на около 120-130 см. Вдигнете ръцете настрани с дланите надолу на нивото на раменете. Завъртете дясното ходило 90 градуса на дясно, а лявото леко надясно. Дръжте левият крак изпънат и стегнат коляното.

Издишайте и свийте дясното коляно, докато дясното бедро стане успоредно на пода, така че да се образува прав ъгъл между дясно бедро и прасец. Свитото коляно да бъде на една линия с петата.

Протегнете ръцете настрани сякаш двама души ви дърпат от противоположните краища. Обърнете лицето надясно и погледа към дясната длан .Задръжте в позата 30 секунди с дълбоко дишане. Сега изпълнете позата и с другия крак.

Уштрасна

Camel Pose

Поза „Камила“. Коленичете на пода като държите ходилата и  бедрата събрани, пръстите на краката сочат назад и са отпуснати върху пода. Поставете длани върху кръста. Изпънете гръбнака и извийте назад и обтегнете ребрата.

Издишайте и поставете дясната длан над дясната пета, лявата над лявата пета. Ако е възможно поставете дланите върху стъпалата. Отметнете глава назад и придвижете към бедрата, които трябва да бъдат поддържани перпендикулярни на пода.

Стегнете седалището и разтеглете още повече гръбната и опашната област, дръжте шията изпъната назад. Останете в това положение около 30 секунди. Освободете ръцете една по една и ги положете върху ханша като се върнете към изходна позиция.

Бхуджангасана

Bhujangasana (cobra pose)

Поза „Кобра“. Легнете на пода с лице надолу. Обтегнете краката, дръжте ходилата събрани. Поддържайте коленете стегнати а пръстите на краката – изпънати назад. Положете дланите отстрани на нивото на гърдите.

Вдишайте и натиснете длани здраво върху пода и повдигнете трупа. Вдишайте и повдигнете  тялото от трупа  нагоре ,докато  срамната кост е в контакт с пода и стойте в това положение като тежестта на тялото пада върху краката и дланите.

Свийте ануса и седалището и стегнете бедрата. Задръжте в позата около 20-30 секунди. Издишайте, свийте лакти и отпуснете трупа върху пода. Повторете позата два три пъти и след това отпочинете.

Урдхва Дхануранасана

Wheel

Поза „Мост“. Легнете на пода по гръб. Свийте и повдигнете лактите над главата, поставете дланите под раменете. Разстоянието между дланите не трябва да е по-голямо от ширината на раменете, а пръстите сочат към ходилата.

Свийте и повдигнете коленете, след това приближете ходилата до седалището. Издишайте и повдигнете трупа и главата и отпуснете темето на пода. Издишайте и повдигнете трупа и главата и се огънете в дъга назад, така че тежестта да се поеме от дланите и ходилата.

Изпънете ръцете от раменете, докато лактите се изправят като в същото време теглите бедрените мускули нагоре. Останете в позата от 30-60 секунди с нормално дишане и с издишване спуснете тялото на пода чрез свиване на коленете и лактите.


Това са само някои от позите, които могат да направят нашия бюст  красив и стегнат, и не само. Практикувайки йога ние ще се почувстваме по-млади, по-красиви, по-гъвкави. Като цяло йога има уникален ефект върху нашия организъм и психика.

Въпреки това всички знаете, че за да се чувстваме добре е необходимо да живеем здравословно и в хармония и баланс със себе си и с природата.


алекс

Автор: Александра Жабонова, йога преподавател

* Използвани материали: Б.К.С.Айенгар ‘’Светлина върху йога”

* Снимка на корицата: flickr

Leave a Reply