Екатерина Кьосева Йога Медитация

10 позитивни намерения, които да използваме през есента

Есента е един прекрасен и пъстроцветен сезон. Момент на преход. Момент за посяване на намерения. Момент на преминаване от едно състояние в друго. Горещото лято бавно се сбогува с нас, а зимата е все още далече.

Есента, според аюрведа, е сезонът на вата доша, което ще рече, че наоколо започва да преобладава елемента въздух (вятър).

Това осезаемо се усеща от всеки от нас – кожата ни става суха, ставаме по-тревожни от обичайното и сякаш започва да ни липсва вътрешна стабилност. Да, точно защото навлизаме в преходен сезон – не само в природата, но и у нас самите.

Точно затова есента е много подходящ момент за практики за заземяване, например разходки и медитация сред природата, хатха йога, както и посяване на позитивни утвърждения в синхрон с енергията на есента.

Използвайте тези прекрасни утвърждения всеки ден. Например, всяка сутрин, когато се събудите. Просто застанете пред огледалото и ги изречете на себе си с бавен и уверен глас.

Можете да си казвате любимото ви намерение преди всяка йога практика или медитация. Или просто отделете 5 минути в обедната си почивка или направете кратка медитация преди лягане, за да посеете отново техния позитивен заряд в съзнанието си.

Утвърждения в синхрон с есента

PA200169-2.jpg

„Аз присъствам в настоящия момент, вдишвам и издишвам.“

„С лекота се адаптирам към всяка нова ситуация.“

„Аз съм здраво заземен/а без значение в каква посока духа вятърът.“

„Аз съм гъвкав/а и се движа през живота си с лекота като вятър.“

„Приемам промяната като благословия, която ми помага да израствам.“

 „Позволявам на тялото и ума ми да се променят в синхрон с природните цикли.“

„Подхранвам себе си с чиста храна, топлота, състрадание и любов.“

„Приемам промяната като благодат, която вселената ми дарява.“

„Разделям се с лекота, както дървото пуска сухите листа, за да се подготви за нов цъфтеж.“

„Пускам всичко, което не служи на моето висше благо.“

Есенна медитация с утвърждения

Jenny Reynolds

Намерете тихо и спокойно място. Седнете на земята върху одеало. Най-добре е да излезете сред природата и да седнете директно върху опадалите есенни листа.

Изправете гръбначния си стълб и поставете дланите отпуснати върху коленете си. Затворете очи и обърнете внимание на дишането си. Опитайте да забавите всеки дъх.

Повтаряйте си наум: вдишвам, издишвам, вдишвам, издишвам… Целта е да отърсите ума си от задачите на ежедневието и да го заземите в настоящия момент.

След това започнете да повтаряте наум 2 или 3 утвърждения, които най-много ви резонират. Оставете ги да отекнат и да потънат в съзнанието ви. Наблюдавайте ги. Съзерцавайте ги. Оставете чувството на покой да ви изпълни и прегърне в мека есенна топлина.


Автор: Екатерина Кьосеваекатерина

Екатерина е психолог, йога преподавател и главен редактор на SHREYA.BG. Тя е автор на редица статии в областта на взаимоотношенията, личностното израстване и здравето в различни онлайн медии като frida.bg, palatka.bg и др. 

Leave a Reply