Александра Жабонова ЙОГА КУХНЯ

Кои са най-добрите храни за вашата йога практика?

Във всеки един от нас е заложено инстинктивно да се храни здравословно и балансирано. Дълбоко в нашето съзнание ние знаем какво е добре за нас и какво не, но много често игнорираме вътрешния си глас и  се оставяме по течението да хапваме вредни храни. Редовното практикуване на йога  обаче идва на помощ и стимулира нашите естествени инстинкти.

Йогата, сама по себе си, освен че има безброй ползи, променя и отношението ни към храната. Лошите навици отиват на заден план и тяхно място заемат  стремежа  ни да се храним здравословно. Всички знаем, че храната дава енергия на тялото и ума. Тя е нашето гориво.

За да живеем пълноценен живот, ние трябва да внимаваме какво гориво даваме на тялото и ума си. Свежата и прясна храна дава на нашето тяло лекота, усещане за радост, щастие и увеличава интелигентността.

Дилемата на повечето от нас,които практикуваме  йога е: да ядем или да не ядем преди нашето йога занимание? Телата ни се нуждаят от храна, която да ни даде сила за една по-пълноценна практика. Но пък яденето непосредствено преди йога заниманията могат да ни направят апатични и да се чувстваме подути.

Специалистите съветват последното хранене да е минимум  два часа преди започването на йога заниманията и тридесет минути след приключването им. Желателно е  да се избягва всякакъв алкохол. Но какво ядем е също толкова важно, колкото кога го ядем. Задължително трябва да пропуснем сладките и преработени храни и препоръчително да  заложим на тези прости на пръв поглед  храни.

Банани

Banana

Бананите са плодовете, които са  доста подходящи  за хапване преди една не много натоварваща йога практика. И не само. Бананите са с високо съдържание на калий, което от своя страна, води до предотвратяване на спазми (крампи) и регулира водния баланс на организма.

Също така, бананите са едно чудесно решение, защото са източник на лесносмилаеми въглехидрати, които пък ще ни дадат енергията, от която се нуждаем  за своята йога практика. Те са един много добър избор за хранене преди нашето йога занимание в зимните месеци.

Пъпеш

Melon

Пъпешът е идеалният  плод  за рехидратация.Той съдържа в себе си също доста полезните витамин B и C. В състава му влизат и бързи въглехидрати – глюкоза, фруктоза и захароза. Te, от своя страна, дават на нашия организъм енергията, от която се нуждаем преди йога практиката.

Полезните качества на свежия плод се дължат и на високото съдържание на фолиева киселина, стимулираща образуването на кръвни клетки от костния мозък и подпомага секрецията на солна киселина в стомаха.

Изследвания показват, че съдържанието на калий и магнезий в пъпеша е значително по-високо от това в краставицата, крушата или зелето. Пъпешът е едно много добре решение преди йога практиката ни през лятото.

Зелено смути

green smoothie

В наши дни зеленото смути се среща навсякъде. И това е много добре. Зелените смутита  се срещат във всякакви вариации. Шейковете, които се приготвят от зелени листни зеленчуци, цитрусови и други плодове, водорасли са едно добро решение за прием преди нашата йога практика. Те доставят моментална енергия и редуцират апетита към сладки храни.

Също така ни карат да се чувстваме ‘’чисти и леки’’ и са чудесни за хора, които не обичат зеленчуци под формата на салата. Калориите са малко, но за сметка на това са истинска витаминна бомба. Смутито зарежда организма с енергия. В бонус, зелената напитка ще ни помогне да се хидратираме преди йога клас.

Ето и една рецепта за смути:

Смути със спанак и ябълка

  • 50гр.спанак
  • 1 ябълка
  • 1 морков
  • 1 киви
  • ¼ лимон
Препечена филийка с авокадо

@DonJohnstonLC : goodhealth: 5 foods that lower cholesterol naturally https://t.co/p4I7f6tbMn

Авокадото е плодът чудо и е много  полезно за нас. Авокадото има повече калий дори от бананите.Също така то е чудесен източник на антиоксиданти и полезни мазнини. По този начин се превръща в чудотворен плод, който освен здравословни ползи има и други такива. То повишава тонуса и удължава младостта.
Обединявайки  авокадото с пълнозърнестото хлебче, което е храна с нисък гликемичен индекс, ние получаваме един чудесен източник на енергия. Тя ще ни поддържа тонизирани в продължение на часове и ще се чувстваме удовлетворени. Това е едно отлично решение прием на храна преди нашата йога практика.
Твърдо сварени яйца

eggs

Те се препоръчват обаче след йога клас. Това е храната, която няма да ни тежи, а ще ни даде достатъчно протеини. Яйцата се усвояват лесно от организма, те не само съдържат  най-лесните усвояване белтъчини, но също така лецитин. Той, от своя страна, подпомага асимилирането на мазнините. Те са много необходими  за изграждането и усвояването на неговите клетки. Може да ги консумираме със зелена салата, което би било най-подходящия избор за зареждане с гориво на нашия организъм  след йога практика.
Овесени ядки

Oats

Закуската преди йога практика не е препоръчителна. Ако искаме да практикуваме рано сутринта, то ние можем да си помогнем от вечерта. Нощта преди нашия сутрешен йога клас е необходимо да накиснем овесени ядки, кисело мляко, да добавим чиа и каквото още пожелаем  в буркан. Оставяме  го да преседи през нощта.
На сутринта ще имаме една перфектна закуска, богата на сложни въглехидрати и протеини. Трябва да практикуваме на гладно. след което ще заредим организма си с тази чудесна закуска. И гарантирано – през целият ден ние ще се чувстваме енергични и изпълнени с желание за дейност.

В заключение, смятам  да кажа още нещо за  практикуването на йога. То води до засилване на метаболизъм и има силен антистрес ефект. Води ни към по-здравословен начин на живот. Подобрява стойката ни и няма възрастови ограничения. Може да се практикува от млади и стари, от начинаещи и напреднали, както и от хора без спортна подготовка.

Достатъчно е да имате желание да бъдете по-здрави, да поддържате тялото си стегнато и гъвкаво, да се освободите от ежедневния стрес, да бъдете по-балансирани, да имате един по-спокоен ум и да се наслаждавате на живота си с пълна сила.

Бъдете здрави и практикувайте йога.Изборът е във вашите ръце!